A közlemény szerint e biztosításnál az ügyfelek javát szolgálja a széleskörű kockázati lefedettség, az ügyfélközpontú kárrendezési gyakorlat, az érthető és ügyfélbarát szövegezés.
A minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás legnagyobb előnye, hogy míg az alapkockázatok és alapfedezetek megegyeznek a minősítéssel rendelkező termékeknél, a kiegészítők volumenében és tartalmában lehet különbség, így valóban csak azokra a kockázatokra szól majd a fedezet, amelyeket az ügyfél szeretne - hangsúlyozta a Generali.
Az MNB egyebek mellett azt is kötelezően meghatározta, hogy a biztosítók családbarát, zöld és digitális szempontokat is vegyenek figyelembe biztosításaik kialakításakor - emelte ki a biztosítótársaság.
A minősítés megszerzésével és a termék bevezetésével a biztosító arra számít, hogy a lakásbiztosítások terén is tudatos ügyfélkör kifejezetten keresni fogja a minősítéssel ellátott biztosítást.
A kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető. Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak. A kárrendezés időtartama 100 ezer forint alatti kifizetésnél maximum 5, efölött 10 munkanap lehet.
Az MNB honlapján közölt adatok szerint eddig hat otthonbiztosítás nyerte el az MFO minősítést.
Forrás: MTI