Ha az utasbiztosítást megkötő ügyfél koronavírus miatt sürgősségi ellátásra szorul, akkor a választott terméknek megfelelő összeghatárig megtérítik a sürgősségi ellátáshoz kapcsolódó költségeket (pl. orvosi vizsgálatok, kórházi ellátás, stb.). Néhány kivételtől eltekintve kijelenthető, hogy utasbiztosítások esetén a karantén nem biztosítási esemény, vagyis arra a biztosítás nem vonatkozik, így azt a biztosító nem fedezi.
A biztosítási esemény egy olyan, a szerződésben rögzített jövőbeli esemény, amelynek bekövetkezése esetén biztosítási szolgáltatás jár. Meghatározásának egyik fő eszköze a kizárás, azaz a mentesülési okok meghatározása. Biztosítási esemény lehet valamilyen károsító esemény (törés, betörés, tűz stb.), halál vagy - életbiztosítások esetén - egy meghatározott időpont elérése, balesetbiztosításoknál pl. testi sérülés, rokkantság.
Hogyan működik ez pontosan az egyes biztosító társaságoknál?
Ha a biztosítottnak van magyar vagy az EU által kiállított védettségi igazolványa, és a velük együtt utazók a 18. életévüket az utazás első napjáig nem töltötték be az UNION Biztosító a Horvátország, Világjáró, Világ Strandjai és Városnéző Program+ utasbiztosítások megvásárlása esetén koronavírus (COVID19) kapcsán a világ minden országában a szolgáltatási táblázatban meghatározott limitösszegig téríti a külföldön felmerülő megbetegedéssel kapcsolatos orvosi költségeket és a biztosított Magyarországra történő szállítása kapcsán felmerülő költségeket, függetlenül attól, hogy az adott ország a Külgazdasági és Külügyminisztérium által meghatározott utazásra nem javasolt térségnek minősül-e a világjárvány miatt.
Azon 18 év alatti és feletti, együtt vagy egyedül utazó Biztosítottak vonatkozásában, akik nem rendelkeznek magyarországi hatóság vagy az Európai Unió által kiállított érvényes védettségi igazolvánnyal, az UNION Biztosító a Horvátország, Világjáró, Világ Strandjai és Városnéző Program+ utasbiztosítás megvásárlása esetén koronavírus (COVID19) kapcsán az utasbiztosítási feltétel 6.3 pontjában meghatározott Európa területi hatály szerinti területeken biztosítási eseményeként legfeljebb és összesen 25 000 000 Ft-ig téríti a külföldön felmerülő megbetegedéssel kapcsolatos orvosi költségeket és a Biztosított Magyarországra történő szállítása kapcsán felmerülő költséget, függetlenül attól, hogy az adott ország a Külgazdasági és Külügyminisztérium által meghatározott utazásra nem javasolt térségnek minősül-e a világjárvány miatt.
Az érvényes Horvátország, Világjáró, Világ Strandjai és Városnéző Program+ utasbiztosítással rendelkezők esetében a Biztosító a mindenkor hatályos Kötvényzáradék szerint fizeti a koronavírus miatti ellátást, illetve a hazautazás vagy szállítás extra költségeit. A Világjáró Horizont Prémium útlemondás védelemmel kiegészített biztosítás vagy a Repülő+ csomag igénylése esetén a járványügyi zárlat miatt keletkezett szállásköltség és a hazautazás extra költségeinek térítése igényelhető 50-50 000 Ft–os összeghatárig.
Amennyiben a közegészségügyi-járványügyi zárlatra vagy elkülönítésre vonatkozó hatósági intézkedések már életbe fennálltak a Biztosított külföldre történő utazásának időpontja előtt, a Biztosító költségtérítést nem vállal. Karantén miatti kényszerű külföldi tartózkodás esetén az utasbiztosítás meghosszabbítását a +36 1 268 1388-as telefonszámon lehet kérni.
Utasbiztosítás keretében a Biztosító megtéríti a sürgősségi orvosi ellátás költségeit, valamint az adott termékre vonatkozó szolgáltatás-táblázatban szereplő és a biztosítási feltételekben részletesen leírt szolgáltatások megszervezését és költségeit, a terméknek megfelelő biztosítási összegeken belül. Így tehát amennyiben ügyfelünk koronavírus fertőzéssel kerül kórházba, abban az esetben a kórházi ellátás költségeit és az egyéb járulékos költségeket, mint pl. hazautazás átfoglalásának költsége, fedezi az utasbiztosítás, amennyiben azonban ügyfelünk nem betegszik meg, de pl. a szállodát, várost, hajót stb. karantén alá helyezik, abban az esetben az utasbiztosítás nem nyújt szolgáltatást.
Amennyiben karantén miatt az eredetileg tervezett időpontban nem tud ügyfelünk hazautazni, úgy az utasbiztosítás meghosszabbítására – szintén szerződési feltételeinknek megfelelően – lehetőség van.
Nem tartozik a biztosítás szolgáltatási körébe:
A biztosító az Útitárs Platina csomag választását javasolja, mivel ezen esetekben az alábbiakra vonatkozik a biztosítás fedezete:
2020. június 26-től kezdődően, az EUB2020-01U1 és az EUB2020-03ONU jelű biztosítási feltételekre hivatkozással, Horvátország-Szlovénia, Európa és Világ-1 területi hatályra létrejött utasbiztosítási szerződések vonatkozásában a Biztosító – a biztosítási feltételek IV./I. 5.1. és 5.4. pontjától eltérően – vállalja a kockázatviselést járványos megbetegedésekre (ezen belül Covid-19-re) is az I. Szolgáltatás táblázatban adott termékre meghatározott biztosítási összegeken belül, de a IV./II. A) 2.1. Orvosi és mentési költségek vonatkozásában ezen belül összesen legfeljebb 25.000.000 forintig.
Nem tartozik a biztosítás szolgáltatási körébe:
A Colonnade utasbiztosításai a hazaérkezéskor felmerülő COVID megbetegedéssel kapcsolatos vagy járulékos költségekre NEM nyújtanak fedezetet, azok nem tartoznak a biztosítási események közé, továbbá: