A többség azért nem akar váltani elektromos autóra, mert úgy gondolja, egy hagyományos autóval messzebbe juthat, ráadásul az elektromos autó "lelke"- azaz akkumulátora - pár évnél nem bírja tovább, szóval kész ráfizetés.
A technológia töretlenül fejlődik, így igazán nem lehet panaszra oka annak, aki manapság vásárol elektromos autót.
Akár 15 évet is bírhat teljesítmény csökkenés nélkül egy akksi, ami két-háromezer ciklusnak felel meg.
A tavalyi év végéhez képest 15%-kal több elektromos autó van hazánkban: 24 795. Ez többek közt annak tudható be, hogy már télen is képes egy átlagos e-autó akár 300 km-nél többet is megtenni egy feltöltéssel.
Az Egyesült Nemzetek Európai Gazdasági Bizottsága 2022-től előírja, hogy a gyártóknak biztosítaniuk kell az akkumulátorok minimum 70%-os kapacitását 160 000 km megtételéig, illetve 8 éves korig. Ráadásul a manapság legyártott autók akkumulátorának többsége egyébként is nagyjából 20 évet bír.
Az akkumulátor teljesítménye nem a használat gyakoriságától függ - a hőmérséklet és a töltési sebesség viszont nagyban befolyásolja azt.
Érdemes emiatt olyan típust e-autót választani, ami ha kell, hűti, ha kell, fűti az akkumulátort annak érdekében, hogy folyamatosan a lehető legjobb teljesítményt nyújthassa. A magas hőmérséklet a veszélyesebb, ami a gyorstöltés során is felléphet, nem csupán az időjárás miatt.
Ha több hétig is csak áll az autó, akkor az akksit nagyjából 50%-os töltöttségen érdemes hagyni, és nem szabad hagyni teljesen lemerülni.
De feltölteni sem szabad 100%-ra - inkább csak 80%-ra - az indulás előtt, mivel fékezéskor visszatölt a rendszer.
Értékes autójára mindenképp kössön biztosítást - ha mégis valami probléma merülne fel, ne Ön lássa kárát!
A biztositok.hu-n jelenleg csak 2021-ben, illetve 2022-ben gyártott Toyota és Hyundai elektromos autókra tud CASCO-t kötni, de terveink szerint jelentősen bővülni fog a biztosítható elektromos autók köre a közeljövőben.
Forrás: MTI