Jön az igazi nagymeleg, most már mindenki érzi a bőrén.
De a nyaralásra való pénzt ne a gumiabroncs árán akarjuk kigazdálkodni! A tisztán téli gumik köztudottan veszélyt jelentenek melegben, hiszen a puha felületük könnyen eldeformálódik a forró aszfalton. A nem egyenletes abroncsfelület pedig kihat a vezetésre is - nem lesz jól kontrollálható a fékezés és a kanyarodás sem -, és tényleg a kanyarban dől el, hogy mennyire voltunk korrektek az autónkkal... ha megússzuk baleset nélkül, akkor jók vagyunk.
Ha csak a hajtott kerekeken lévő gumiabroncsok koptak, nagy a kísértés, hogy csupán azokat cserélje le az ember. Hiszen jók még a régiek is, és a hajtott kerekeken az időjárásnak megfelelők vannak...
Nem csak a hajtott kerekek számítanak, hanem a másik két kerék gumiabroncsa is! Elég csak elképzelni, hogy nagy sebesség esetén milyen instabillá teheti a gépjárművet már egy kisebb irányváltoztatás során is egy abnormálisan az útra tapadó hátsó kerék...
Semmilyen szempontból nem éri meg vegyes gumikkal autózni, hiszen egy téli gumi jobban kopik magas hőmérsékleten, így gyorsan kerül nem megfelelő műszaki állapotba. Márpedig ha nem megfelelő műszaki állapottal szenved balesetet egy autó, akkor a kötelező sem fizet.
A nyáron koptatott téli gumit őszre már dobhatjuk is ki, és vehetünk helyette új téli gumit... szóval, így is, úgy is kénytelenek vagyunk pénzt áldozni a gumiabroncsok oltárán.
Akkor járunk anyagilag a legjobban, ha az összes gumiabroncs szinte teljesen egyforma: egyezik a koruk, a méretük, a mintázatuk.
Ha valaki ritkán ül volán mögé, és akkor is kifejezetten rövidebb távra, ráadásul lehetőleg városi (karbantartott és takarított) utakon vezet, akkor kényelmes megoldást jelenthet a négy évszakos abroncs.
Azt viszont semmiképp se várjuk el a négy évszakos abroncs típustól, hogy pénzt takarít meg a számunkra. Azért ugyanis, hogy a nyárinál biztonságosabb legyen télen, puhább anyagból készül - emiatt viszont nyáron sokkal jobban kopik, mint egy nyári gumi.
Összességében ugyanannyit költ gumiabroncsra az, aki szakszerűen váltogatja az időjárásnak megfelelő gumikat az autóján, mint az, aki megelégszik a négy évszakossal. Mert míg az előbbi esetben négyévente kell teljes garnitúrát cserélni, az utóbbiban minimum kétévente.
Fő szabály: sosem lehet hajtott keréken a pótkerék. 80 km/óránál gyorsabban nem lehet vele hajtani, továbbá amint mód nyílik rá, le kell cserélni egy teljes értékű kerékre.
Tehát csak akkor lehet fenn a pótkerék sokáig, ha eleve teljes értékű kereket szereltünk fel pótkeréknek.